Angellaugh

Buzzzzz buzzz buzzz

Publicerad 2011-04-14 10:46:21 i Allmänt,

Trodde det var en fluga som flög runt mig men det var bara datorn som surrade när jag satte igång den xD Jag kom på att jag ska skriva hur det vore om Ika och Julia var två hästar jag skulle sälja. Något i den här stilen förmodligen:

Julia är en medelålders shetlandsponny sto(haha!)på hela femton vintrar. Julia har ett stort fint huvud och tjock man och svans. Hon är en rolig häst att busa med i hagen och är snäll i de flesta lägen. Hon är däremot väldigt bestämd och har en egen vilja, kan vara väldigt tjurig i vissa lägen men då får man bara visa vem som bestämmer. Jag vill gärna att hon kommer till ett hem där en vuxen hjälper till att sköta om henne då hon inte riktigt vet hur hon ska beté sig med barn. (Skynda er att köpa och blir hon inte såld inom kort lär jag bli tvungen att slakta henne....säljes för lite mindre än slakt priset...) Skoja där va Julia.

Sen har vi ju Ika också!
Fredrika är ett New forest sto på fjorton snart femton vårar. Hon har fint huvud med tjock lockig man. Det bästa hon vet är att bada och hon tvekar aldrig med att gå i vattnet. När hon var yngre var hennes humör lite upp och ner men nu kan man alltid lita på henne. Hon har aldrig bitits eller sparkats. För det mesta är hon glad men är hon arg är det ingen mening att ta en ridtur( xD). Under mina år med henne har jag aldrig varit missnöjd med henne. Visst vi har väl haft några bråk men som sagt har hon blivit lugnare med åren. Såljes gärna tillsammans med Julia och Julia och Fredrika vill gärna ha med sig sin åsne kompis Hilda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela