Angellaugh

Smällde just till ett gummiband :S

Publicerad 2011-08-30 20:47:29 i Allmänt,

Har inte gjort så mycket idag förutom jobbat med engelska och ridit. Fick en häst som hette Buddy, jätte fin men jätte tjurig! Fick nästan banka igång honom. Sen när jag stod i spiltan med honom började han backa ut för att han skulle ha höpåsen som var utanför så jag fick dra med allt jag var värd in honom igen och en liten smisk på bogen fick han också. Sen när jag har tagit av honom tränset(För dom som kanske inte vet är det lädersaken med remmarna man håller i när man rider ^^) så börjar han backa ut igen, och den här gången fick jag panik för jag hade inte lyckats ta på honom grimman helt men jag hade fått den runt huvudet på han iaf så jag fick försöka dra i den och samtidigt trycka under skulderbladen för att få honom att gå framåt. Så tillslut fick jag in han men när jag hade tagit på han grimman började han backa ut igen men den här gången räckte det med att jag smällde till han. Äventyrligt eller? :P
Nu ska jag dricka, duscha och kolla lite på Robinson.
Demonstrations bild:
(Bild från google, text från paint)
Grimma:
(Bild från google)
Buddy:
(Bild från bokeslätts hemsida www.stallbokeslott.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela