Angellaugh

Tusen gånger starkare

Publicerad 2011-12-05 18:27:48 i Film,

Signe är en blyg 15-årig tjej och i hennes klass är det de stökiga killarna och den populära Mimi som styr. När den nyinflyttade Saga börjar i klassen sker dock en förändring, hon bryter mot de oskrivna lagarna om hur tjejer bör agera. Till en början beröms hon av lärarna för att hon tar för sig och är stark, jämfört med de andra tjejerna, men då de följer hennes exempel utbryter kaos.
Det var lite info om filmen, här kommer mina egna åsikter:
Jag tycker att den här filmen är riktigt bra och jag brukar ha ganska svårt för svenska filmer för jag tycker alltid att de pratar utan inlevelse eller överdrivet. Men jag fastnade ändå för den här filmen för de har bra skådespelare och man är väldigt inne i filmen. Fast jag satt och var arg på alla men det är inte så konstigt(man förstår när man ser den).
Helt klart sevärd film!
Inte överdrivet mycket åsikter men jag skrev detta inlägget för att jag tycker att ni ska kolla på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela