Angellaugh

Italien del 1 av 8

Publicerad 2011-07-28 00:06:50 i Resor,

  • Vi åkte väl runt sju-tiden och var i k-stad runt halv åtta. Vi käkade frukost där. Alla beställde vi mat och när de var simons tur sa han att han ville ha en begg'n acon. Han vart väl lite stressad elr nåt men ni förstod kanske att han menade egg'n bacon. Eftersom jag och Simon var så trötta kunde vi inte sluta skratta åt det.
  • Några timmar senare var vi i en kö på DK bron. Pappa var jävligt irriterad på att kön inte rörde sig och han satt och snacka nåt om att dom som köpte biljetter måste sitta och prata om "vilket vackert väder det är" och när kön äntligen började rulla på sa han (något irriterat)"Congrats jävla köjävel". Det tyckte vi alla var väldans roligt då.
  • Sen några mil innan vi var på färjan skulle pappa slänga ut ett tuggummi genom fönstret. Två gånger missade han och den tredje gången flög tuggummit in istället. Och då sa han bara: Hilda jag tror tuggummit flög bak till dig, men vi hittade inte tuggummit. Efter en stund när pappa lutade sig framåt från sätet såg mamma något vitt på hans säte. Ni kan nog gissa vad det var... Så vi fick stanna vid en vägkant och pappa fick byta tröja och sätta en annan tröja som skydd ovanför tuggummit.
  • När simon stod utanför bilen och sträckte på sig trillade hans byxor ner... Han märkte inget förän han började gå. XD
  • Jag visste inte att vi skulle åka färja först så jag hade tagit på mig ett lite bekvämare plagg kan man ju säga. Så när jag fick veta att vi skulle åka färja blev jag något irriterad och jag kunde ju inte byta om i bilen heller för vi kunde inte nå min väska. Så jag fick stå på färjan bland alla lite mer vardagsklädda i: Mjukisbyxor, flipflops och en tröja med målarfärg på. Jag var väldigt sur och inte blev det bättre när pappa skojade och sa " Men Hilda vad har du på dig?!". Jag slog han med mobilen...
  • Runt klockan sju stannade vi på ett hotel i Kassel i Tyskland. Det hette Axxo och då menar jag inte rengöringsmedlet. Det var ett fint hotel men dyrt, kostade 1500 för en natt och då ingick inte frukost och frukosten gick väl på 200 till plus att vi åt mat där så totalt gick det nog på 2000(:S).
Lyckad början på resan eller vad?
Bilder från hotellrummet jag och simon delade på(mammas och pappas rum såg likadant ut):
Inte så bra upplösning ja vet men hade inte blixten igång och jag orkade inte ta 12334123 bilder.

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2011-07-28 00:29:13

haha xD ni verkar ha haft en rolig resa dit iaf xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela