Angellaugh

Italien del 3 av 8

Publicerad 2011-07-28 21:00:39 i Allmänt,

  • Vi gick upp och åt frukost. Jag blev tvingad att dricka kaffe för tanten som hade Hotellet hade bara satt fram det. Hon var väldigt glad och sa "very beutiful children!" och skrattade jätte mycket och var bara allmänt Italiensk. När vi åkte sen så stod hon i dörröppningen och vinkade hejdå. Ett hotell jag rekomenderar om ni får för er att åka till Italien.
  • När vi åkte genom de Italienska städerna grublade jag över varför alla hade persiennerna nerdragna mitt på dagen. Något jag numera vet(ni får läsa det i ett senare inlägg).
  • Runt 11.30 var vi i Verona. Om ni inte redan visste det så utspelar sig Romeo & Julia där. Mycket gullig stad. Lite senare satt jag och tänkte på att det vore väldans roligt om Julia blev tillsammans med någon som heter Romeo för då skulle jag va tvungen att säga "Jag ska bara dra till Romeo och Julia" osv. Tyckte det var jätte roligt när jag tänkte på det i bilen.
  • 17.00 checkade vi in på ett hotell som hette Antille i Dolo. Mycket fint hotell. Vi gick ut på stan sen och käkade pizza. Det var gott. Dolo kan jag säga var en riktigt fin stad och dit kommer jag att åka om jag åker till Italien i framtiden.
Bilder från hotellet:
Lite Italienska hus+jag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela