Angellaugh

Italien del 4 av 8

Publicerad 2011-07-31 10:53:02 i Resor,

Runt 11 åkte vi tåg in till Venedig. Det var ett dubbel tåg! Ungefär som dubbelbussar som finns i London(och Sverige) fast ett tåg. En otroligt vacker stad! Köpte inget där utom ett armband som det står Venezia på. Vi gick på Rock café och köpte två läsk och två öl. Jag såg att pappa var lite irriterad när han skulle betala så när jag frågade vad det var sa han att det gick på 200 kronor. Vi gick inte dit sen XD Vi gick till en stor byggnad som heter San Marco. RIKTIGT fin byggnad!!
-------------------------------------------------------------------------
Efter att ha gått omkring i fyra timmar i 35 gradig värme bestämde vi oss för att åka tillbaka till hotellet i Dolo.
Efter att ha vilat i nån timme gick vi till samma restaurang vi varit på innan men den här gången åt vi pasta.
Jag beställde Spaghetti carbonara och det var riktigt gott, men jag blev så mätt att jag inte orka äta upp så när servitricen skulle hämta våra tallrikar frågade hon om vi inte gillade det.
När vi sedan gick hem på kvällen(klockan var nio) Var det 27 grader varmt ute.
Plåstrade om mina fötter innan Venedig(hade fått skavsår kvällen innan).
Jag gör ett nytt inlägg där det kommer en bildbomb från Venedig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela