Angellaugh

Resident evil 5

Publicerad 2012-09-16 23:20:00 i Film,

Kollade på resident evil retribution idag med familjen och Cornelia, som man kan säga är en del av familjen för hon är Andrés flickvän.
 
Jag tyckte att filmen var suverän. Det var mycket specialeffekter och mycket zombiedödande, som resident evil ska vara helt enkelt. När jag såg fyran tyckte jag att Resident Evil började spåra ur men slutet på den filmen avslöjade ju ganska stort att det skulle komma en femma.
Jag blev lite orolig i början av filmen för jag trodde att filmen skulle handla om att Alice slogs mot umbrella Corporation, vilket hon i och för sig gör, men att det inte skulle vara så mycket zombies och är det inte mycket zombies är det inte resident evil. Tycker jag.
Men jag tyckte filmen var skitbra, resten av familjen verkade ganska besvikna av någon underlig anledning. Men jag har nog aldrig varit besviken på resident evil, förutom att tjejerna springer runt i högklackat, men jag vet inte om det ska "tuffa till" dom lite. Men jag menar, vem fan(rent ut sagt) springer runt i högklackat i en zombieapokalyps? Men det är ju en film med zombies så det är nog det minsta problemet, hehe.
 
Men har ni tråkigt och vill gå på bio och inte vet vilken film ni ska se rekomenderar jag resident evil retribution starkt. Fast gillar man inte action eller zomies så ska du kanske inte välja den här filmen.
Lånad bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela