Angellaugh

När känslorna rinner över

Publicerad 2013-03-30 21:53:59 i Allmänt,

När jag mår dåligt tappar jag all motivation jag har till allting. Jag släpper allt för stunden och vägrar att ta tag i livet. Men så för att rensa tankarna försöker jag att underhålla mig själv. Ibland blir det att jag tar fram gitarren och klinkar på den, fastän jag bara kan tre ackord i princip. Men när jag sitter där och spelar falskt koncentrerar jag mig endast på gitarren och ingenting runtomkring, jag bara kopplar bort allt. Så för stunden mår jag bra och behöver inte tänka på allt som gör så ont i själen, jag kan bara leva. Bara vara där och inte behöva bry mig om någonting. Det är också de tillfällena som jag kommer på vilket fantastiskt jävla liv jag lever. Jag har mina bästa omkring mig och jag lever och jag har så mycket kvar av livet. Det är därför jag måste leva det, stå ut med de kvällarna som är botten och lyfta upp huvudet och tänka att idag ska jag fan leva. Jag finns och jag är här, det här min tid och jag ska ta vara på den. Även om det finns så många idiotiska personer och problem därute, men jag kan klara av dom! För jag är stark och jag kan.
Det finns inget bättre än livet, och det finns inget sämre än livet. Men jag har ett och det ska tas tillvara på och nu är detta sista kvällen jag gräver ner mig och smutsar ner min själ med hemska tankar om mig själv.
 
Det är nu det börjar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela